باسمه تعالی
با استفاده از ابزار Raise/Lower Terrain می توان با براش های مختلف، کوه و دره با شکل های مختلف ایجاد کرد.
Brush Size اندازه براش و سطح قاعده کوه ها را مشخص می کند.
Opacity تاثیرگذاری براش را تنظیم می کند، هرچه بیشتر باشد کوه های بلندتری ساخته می شود.
برای پاک کردن یک کوه باید کلید Shift را نگه داشته و با همین ابزار روی کوه های ایجاد شده دراگ کنید.
با استفاده از ابزار Smooth Heiht می توان تیزی لبه های کوه های ایجاد شده را از بین برد.
خاصیت Create Tree Collider امکان ایجاد درختانی را می دهد که نتوان از وسط آنها رد شد.
برای ایجاد چمن، پکیج Terrain Assets را از مسیر مشخص شده، در پروژه درون ریزی می کنید.
اکنون در پنجره Project، در زیرمجموعه standard Assets، پکیج Terrain Assets قرار گرفته است که شامل سه زیرپوشه می باشد.
در پوشه Terrain Textures چند تکسچر با کیفیت برای ایجاد زمین قرار دارد.
برای ایجاد چمن، گزینه Paint Details را انتخاب کرده و روی دکمه Edit Details… کلیک کنید.
روی گزینه Add Grass Texture کلیک کنید.
در پنجره باز شده، یک تکسچر را در بخش Detail Texture قرار دهید، رنگ های مورد نظر را تنظیم کنید و روی دکمه Add کلیک کنید.
اکنون با انتخاب چمن ایجاد شده و کلیک روی زمین بازی می توان چمن ایجاد کرد.
یک نمونه کوه و چمن در تصویر زیر ایجاد شده است.
جهت مشاهده تصویر در اندازه بزرگ تر روی آن کلیک کنید.

با نگه داشتن کلید Shift و کلیک روی چمن ها می توان آنها را حذف کرد.