قالب وردپرس
خانه / آموزشی / آموزش بازی سازی در یونیتی / آموزش بازی سازی در یونیتی – اسکریپت نویسی با زبان سی شارپ

آموزش بازی سازی در یونیتی – اسکریپت نویسی با زبان سی شارپ

آموزش بازی سازی در یونیتی – اسکریپت نویسی با زبان سی شارپ * علم آوران | باشگاه دانشمندان جوان

باسمه تعالی

برای ایجاد اسکریپت، در پوشه Assets مربوط به پروژه بازی، یک پوشه به نام Scripts بسازید و با راست کلیک در این پوشه، اسکریپت های مورد نظر را در آن ایجاد نمایید.

(جهت مشاهده هر تصویر در اندازه بزرگ تر، روی آن کلیک نمایید)

آموزش بازی سازی در یونیتی – اسکریپت نویسی با زبان سی شارپ * علم آوران | باشگاه دانشمندان جوان

 

ساختار اسکریپت های یونیتی به صورت زیر است:

آموزش بازی سازی در یونیتی – اسکریپت نویسی با زبان سی شارپ * علم آوران | باشگاه دانشمندان جوان

 

تابع Start فقط یک مرتبه و در شروع بازی اجرا می شود. کدهایی که فقط یک مرتبه در شروع بازی باید اجرا شوند در این تابع نوشته می شوند، مانند تعیین مکان اولیه اشیاء،مقداردهی اولیه متغیرها و…

تابع Update در هر فریم یک مرتبه اجرا می شود. به عنوان مثال اگر بازی شما ۳۰ فریم در ثانیه اجرا می شود، این تابع ۳۰ مرتبه در هر ثانیه فراخوانی و اجرا می شود.

تابع FixedUpdate برای اجرای توابع فیزیک مانند پرتاب شدن اشیاء یا نیرو وارد شدن استفاده می شود.

تابع OnGUI کدهای مربوط به رابط کاربری، به عنوان مثال نوشتن چیزی در صفحه و گذاشتن دکمه استفاده می شود.

 

ایجاد شئ جدید با اسکریپت نویسی

با دستور  Instantiat  می توان در حین اجرای بازی، شئ جدید ایجاد کرد. این تابع سه ورودی می گیرد.

آموزش بازی سازی در یونیتی – اسکریپت نویسی با زبان سی شارپ * علم آوران | باشگاه دانشمندان جوان
آموزش بازی سازی در یونیتی – اسکریپت نویسی با زبان سی شارپ * علم آوران | باشگاه دانشمندان جوان

 

اشیاء موجود در تصویر زیر با استفاده از کد نویسی با زبان سی شارپ ایجاد شده اند.

(جهت مشاهده هر تصویر در اندازه بزرگ تر، روی آن کلیک نمایید)

آموزش بازی سازی در یونیتی – اسکریپت نویسی با زبان سی شارپ * علم آوران | باشگاه دانشمندان جوان
آموزش بازی سازی در یونیتی – اسکریپت نویسی با زبان سی شارپ * علم آوران | باشگاه دانشمندان جوان

 

با دستور Destroy می توان در حین اجرای بازی، یک شئ را حذف کرد.

 

درباره ی رضا

⬛️ با سلام و احترام ↙️وب سایت علم آوران با هدف انتقال تجربیاتی در زمینه رایانه و ادبیات ایجاد شده است و امیدواریم که بتوانیم وظیفه ی خودمان را در نشر آموخته هایمان انجام دهیم. لطفا پیشنهادات، انتقادات و نظرات سازنده خود را از ما دریغ نفرمایید. ❌استفاده از مطالب علم آوران به منزله ی پذیرفتن شرایط و قوانین زیر می باشد: 1⃣- حفظ کپی رایت و حقوق علم آوران در مطالب منتشر شده. 2⃣- عدم دستکاری مقالات، فیلم ها، کدها و دیگر محصولات منتشر شده توسط علم آوران بدون هماهنگی و کسب اجازه از پدید آورنده. 3⃣- عدم کپی برداری مطالب علم آوران در دیگر وب سایت ها، وبلاگ ها، انجمن ها و … 4⃣- عدم کپی برداری لینک دانلود محصولات علم آوران در دیگر وب سایت ها، وبلاگ ها، انجمن ها و … ↙️ از صمیم قلب برای شما آرزوی شادی و کامیابی داریم و قبلا از همکاری شما تشکر می کنیم.

همچنین ببینید

آموزش بازی سازی در یونیتی – درخت کاری اتوماتیک روی زمین اصلی * علم آوران | باشگاه دانشمندان جوان

آموزش بازی سازی در یونیتی – درخت کاری اتوماتیک روی زمین اصلی

باسمه تعالی   ابتدا با استفاده از گزینه Place Trees و کلیک روی دکمه Edit …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code