بسم الله الرحمن الرحیم
برخی از دستورات بازی نیاز است بعد از مدت زمان خاص اجرا شوند،
مثال: یکی از افراد دشمن که نابود شده است، بعد از گذشت ۱۰ ثانیه از صفحه بازی محو شود.
یا، تغییر رنگ و متریال اشیاء در زمان اجرا
برای این کار از دستور invoke استفاده می کنیم.
در این مثال رنگ یک مکعب را با این دستور تغییر می دهیم
به کد زیر توجه کنید که با زبان سی شارپ نوشته ایم:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 |
using UnityEngine; using System.Collections; public class simple : MonoBehaviour { // Use this for initialization public GameObject player; public float num = 50; void Start() { Invoke("red1",1f); } void red1() { player.GetComponent<Renderer>().material.color = Color.red; Invoke("blue1", 1f); } void blue1() { player.GetComponent<Renderer>().material.color = Color.blue; Invoke("red1", 1f); } // Update is called once per frame void Update() { } } |
نتیجه اجرای کد در تصویر زیر قابل مشاهده می باشد. رنگ مکعب مستطیل در زمان اجرا بعد از زمان مشخص به قرمز تبدیل شده است.