بسم الله الرحمن الرحیم
(جهت مشاهده هر تصویر در اندازه بزرگ تر، روی آن کلیک نمایید)
Prefab یک شئ است که چند شئ دیگر را در خودش قرار داده و به یک شئ تبدیل می کند. این Prefab تمام خواص اشیاء و اسکریپت هایی که به آنها متصل است را نگه خواهد داشت.
در پوشه مورد نظر از پنجره Project کلیک راست کرده و از مسیر مشخص شده در تصویر زیر، گزینه Prefab را انتخاب کنید و نام آن را به نام دلخواه تغییر دهید.
در مرحله بعد، از پنجره Hierarchy شئ مورد نظر را روی Prefab جاری در پنجره Project دراگ کنید.
اکنون تمامی مشخصه های شئ مورد نظر روی Prefab جاری اعمال شده است و می توان بدون دوباره کاری های مجدد چندین مدل از این Prefab ساخت.
به عنوان مثال برای تغییر متریال اشیاء ساخته شده، متریال موردنظر را روی یکی از اشیاء دراگ کنید.
در این مثال، یک متریال را روی یکی از پرایدها دراگ می کنیم.
سپس با انتخاب شئ تغییر داده شده، در پنجره Inspector روی دکمه Apply در جلوی خاصیت Prefab کلیک می کنیم.

فیلم اجرای یک مثال دیگر در ادامه قابل مشاهده می باشد: